Dag 1 tot en met 3 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Dag 1 tot en met 3 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 1 tot en met 3

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

04 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Na een kapotte trein tussen Breda en Rotterdam, kilometers wandelingen op Schiphol en Heathrow Londen,eindelijk op weg naar J.burg. Een prettige vlucht. Heel anders dan de aankomst. In de hal was niemand van het camperbedrijf aanwezig. Dus bellen! Ja hoor, daar kwam hij. Aardige vent, nam gelijk de kar met bagage over en we liepen naar de parkeerruimte. Daar voorkwam hij dat een vlugge knaap er met de rugzak van John vandoor ging. Met een grote auto, maar niet groot genoeg voor ons en alle bagage, gingen we op weg naar de camper.
Het leek een aardige camper. Na de technische instructie aan John en Arie, terwijl wij de supermarkt leeg kochten, vertrokken we naar Pretoria waar onze eerste stop zou zijn.
Al heel snel bleek de camper minder OK, er deugde niets van de “waterhuishouding”.
Dus de camperrman gebeld en hem gevraagd te komen nadat we kenbaar hadden gemaakt dat we van zijn uitleg niets snapten. Hij zou de volgende dag komen. We gingen niet helemaal met een goed gevoel naar bed.
Het bovenbed bleek geen succes, John lag als Pinokkio met neus tegen plafond. Dus snel het benedenbed opgemaakt. 'sMorgens gewacht op camperman,na 12 uur nog niemand.
Margo gebeld en hij was nu met een andere klant bezig dus we moesten maar even wachten. De big four hebben opnieuw de breinen laten kraken en uiteindelijk dook Arie onder de camper en heeft het mankement kunnen verhelpen. Alle problemen opgelost. Hartstikke blij, een stevige borrel hadden we wel verdiend. De Amarula smaakte zonder room minder.
Vroeg opgestaan en naar het Voortrekkerrmonument gereden in Pretoria. Een prachtig Art Deco gebouw. Voor we er echter waren hadden we ons een paar keer klem gereden in het drukke centrum. Hulde aan John's laveerkunst! De stad was betoverend mooi paars gekleurd door de Jacaranda bomen.
Na een wat turbulente tocht arriveerden we net voor het donker op een mooie natuurcamping in Waterval Boven.

• 04 Oktober 2014 - 18:00

Corrie & Kees:

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en wij liften graag met jullie mee via de reisverslagen

• 04 Oktober 2014 - 19:21

John En Marian:

Een goed begin is het halve werk zullen we maar denken. Veel plezier en geniet volop! Groetjes, xxx.

• 05 Oktober 2014 - 06:05

Irma En Jaap Tinus:

Wat een hobbelig start. We hopen voor jullie op een vlotter vervolg. Succes, we blijven volgen!!

• 05 Oktober 2014 - 11:33

Corrie K.:

Inderdaad een begin met hindernissen. Ja Arie is het de caravan niet dan wel jullie camper.
    Maar bij deze verder een voorspoedige reis gewenst.
    Groetjes Corrie

• 05 Oktober 2014 - 14:34

Gerda En André:

Een avontuurlijke reis wilden jullie en dat begon dus meteen goed. Wij wensen jullie verder een heel goede reis en wij blijven jullie belevenissen volgen. Heel veel reisplezier.

Groetjes van ons

• 06 Oktober 2014 - 10:44

Ben En Inge:

Na een hobbelige start wensen wij jullie een glad vervolg.
    Groetjes.

• 06 Oktober 2014 - 15:02

6 Oktober Helmie & Wim:

Na een valse start zijn jullie nu goed op weg en hopelijk blijft
    dat zo. Het zal wel stil geweest zijn in de camper toen John zich klem reed.

Gr H.& W

• 07 Oktober 2014 - 10:32

Gosse En Sjoukje:

een fijne reis toegewenst zonder al te veel
    hindernissen.

groetjes van gosse en sjoukje

• 23 Januari 2015 - 15:51

Marijke Faber:

De foto's zijn adembenemend, goh als je zoiets toch allemaal mag beleven dan ben je rijk (geen Ero's) je begrijpt me wel. Hoezo zondagskind. De lodge heel knus. Het is zoveel wat ik nu te zien krijg, dat moet ik even verwerken. Een pracht reis, een lot uit de loterij.
    Zo krijg je toch ook een andere indruk van dat grote continent, het is er schitterend.
    Leuk dat jullie ook veel verrassende situaties tegen kwamen.
    Wat een grappige foto Margo met die donkere man, echt gezellig.
    Ja, wat moet ik nog meer zeggen ik viel van de ene verbazing in de andere.

Ben ook weer blij dat jullie veilig en wel terug zijn.