Dag 17 tot en met 23 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Dag 17 tot en met 23 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 17 tot en met 23

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

24 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Vroeg vertrokken voor een dagtocht naar Golden National park in de provincie Vrijstaat, ongeveer 100 kilometer vanaf de camping.
Bij “Klein Zwitserland” hebben we getankt.
Daarna werd de weg, die overigens door een mooi landschap liep, even onvoorspelbaar als het weer in Zuid-Afrika. Van een mooie gladde weg ging deze over in een stormachtige ongeplaveide weg vol gaten en kuilen.
Niet alleen de camper maar ook wij werden flink door elkaar geschud.
Na ongeveer 1 uur werd de weg weer begaanbaar en voorbij schilderachtige uitzichten op 2 stuwmeren, bereikten wij al snel de toegang tot het park.
In de blauwe steppe boven de aarde jaagden de witte wolken als gevleugelde paarden.
Een fenomenaal spektakel. Het park was een en al natuurschoon. Weidse uitzichten en gigantische rotspartijen benamen ons de adem. Na het park besloten we niet de hobbelige weg terug te nemen maar om een stukje om te rijden via de grote weg.
We hebben daarbij een forse misrekening gemaakt. John heeft uiteindelijk 400 kilometer gereden en riep de volgende dag uit tot rustdag.
Na dit dagje welverdiende rust besloten we naar het Royal Natal park te gaan.
De parkwachter van de camping wist een kortere weg om daar te komen. Niet dus!!!
Na verkeerd afgeslagen te zijn bij een elektriciteitscentrale en een woonwijk, hadden we eindelijk de goede weg gevonden. De weg liep langs leuke Afrikaanse dorpjes.
In het park zijn we naar een parkeerplaats gereden waarvandaan mooie wandelroutes liepen.
Helaas kwam er door blessures niets van een wandeling maar dit park bood ook weer adembenemende uitzichten. De volgende morgen hebben we onze laatste restjes Hollandse kaas aan de vogels gevoerd. We vertrokken naar de Wild Coast.
We probeerden bij Shelly Beach een camping te vinden maar na een uur zoeken gaven we het op en namen een camping in een ander dorp.
Omdat de ritten van A naar B een dag in beslag nemen hebben we ook hier een rustdag gehouden.
Vervolgens via Umtata naar Gonubie aan de kust.
Onderweg waren er geen overnachtingsmogelijkheden en daarom zijn we zeer vroeg vertrokken.
De rit ging door een typisch Afrikaans landschap met kleurrijke dorpen.
Dit gebied wordt bevolkt door de oorspronkelijke bewoners in hun bonte kledij.
Dit was een geweldige ervaring en maakte op ons een diepe indruk.
Na ongeveer 500 kilometer bereikten we de camping die aan een romantische baai gelegen is.
De volgende dag hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt en in een tentje aan het strand Fish en Chips gegeten

• 24 Oktober 2014 - 13:29

John En Marian:

Fijn om weer mee te kunnen leven met jullie! Groetjes, John en Marian.

• 24 Oktober 2014 - 13:39

The 3 Down Under:

Wij keken ook met smart uit naar jullie volgende verslag! Vogel geel geworden van de Nederlandse kaas? :P

• 24 Oktober 2014 - 13:43

Corri K.:

Weer genoten van jullie reisverslag en de mooie foto's.
    Ik zou zo in het vliegtuig willen stappen.
    En dit zijn nog maar kleine stukjes verslag, volgen mij zijn we de hele winter zoet met de verhalen en foto's
    Groetjes Corrie K.

• 24 Oktober 2014 - 14:17

Kees En Corrie:

Opnieuw genoten van jullie verhaal en de bijbehorende foto's.

• 24 Oktober 2014 - 20:31

Hans Butter:

Hoi allemaal,

Geweldig om jullie te volgen en de mooie foto s te bekijken, geweldig om te zien.
    Zo hebben wij een mooie inkijk wat jullie beleven en dat zal in werkelijkheid nog veel mooier zijn.
    Nou heel veel plezier en maak veel en mooie fotos en zal ook jullie reisverslagen blijven lezen.
    Ja ik reageer nu pas was zelf een rondreisje in Florida aan het maken, was ook erg mooi.

Nog heel veel plezier en veilige km.

Groetjes,
    Hans Butter

• 25 Oktober 2014 - 11:30

Roland:

Ziet er allemaal goed uit, leuke verslagen en fijn dat het goed gaat met jullie vieren. Benieuwd wat er nog meer komt. Hier wordt het kouder,donker en vooral somber dus geniet er nog maar lekker van daar in het warme Zuid Afrika. Groetjes de Schalkies

• 27 Oktober 2014 - 15:33

André En Gerda:

Met veel plezier lezen we jullie verslagen en genieten van de prachtige foto's. Zo kunnen we jullie avonturen een beetje mee beleven. Fijn dat alles goed gaat; geniet er verder van, liefs en groetjes van ons.

• 27 Oktober 2014 - 18:01

Tineke En Klaas:

Wat hebben jullie al een hoop gezien en het is nog niet voorbij. Geweldig. Ik zal weer van de foto's genieten. Nog veel plezier. Liefs Klaas en Tineke