Dag 44 tot en met 49 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Dag 44 tot en met 49 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 44 tot en met 49

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

21 November 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Vandaag stond Stellenbosch op het programma. Eerst een tafel gereserveerd bij Ruebens. Het regende verschrikkelijk en wij dachten dat Arie met John mee naar de camper was en John dacht dat Arie met ons mee was. Het bleek dat Arie een beetje lullig in de stromende regen onder een boom stond te wachten met een plastic capeje om, dat dan weer wel. Dit restaurant is eigendom van één van de beste chef koks van Zuid-Afrika. De oude binnenstad van Stellenbosch was rijkelijk voorzien van oude geveltjes daterend vanaf 1777. Het Kruithuis, st. Mary's church en de Renish church bekeken. Renish church is in 1823 gebouwd als school voor slaven en kleurlingen. Na een heerlijke cake en koffie in de beste koffieshop van Stellenbosch zijn we naar oom Sammies winkel gegaan. In deze ouderwetse dorpswinkel werd je teruggeworpen in de tijd. Het stond vol met van alles en nog wat. Weckflessen met ingemaakt fruit, schapenkoppen, gedroogde vis etc. 's-Avonds naar het diner bij Ruebens. De taxi was om 19.30 uur besproken en jawel hoor...je raadt het al geen taxi. Om 19.45 uur naar het restaurant gebeld. Het bleek dat de tafel besproken was maar niet de taxi. Zij hebben dit voor ons geregeld. De camping lag in de middle of nowhere en Ruebens hartje stad. Uiteindelijk arriveerde de taxi om 20.00 uur en met een snelheid van 120 km per uur zaten we om 20.15 uur chique te zijn bij Rueben. De gerant stelde zich voor en vertelde dat hij uit Zimbabwe kwam en al 5 jaar voor Ruebens werkte. Op zijn advies hebben we de wijn bij het menu besteld. Het eten was culinair en erg lekker met de uitgezochte wijnen. Rond 22.30 uur weer terug met de taxi naar ons hondenhok.
De volgende dag naar Paarl. Eerst ons laten informeren bij de plaatselijke informatie over de mogelijkheden en de campings. Vervolgens na aan stop in de Mall om de site in orde te maken en wat boodschappen te doen naar de camping Berg en Rivier. Een hele mooie camping gelegen aan de rivier. De volgende dag zijn we naar het taalmuseum gegaan, een ontwerp van van de architect Jan van Wijk. Het stelde de groei en ontwikkeling van de Afrikaanse taal voor. Een prachtig monument in een schitterende omgeving. Daarna hebben we de Red Hot Glass gallery bezocht. Ontzettend mooi glaswerk ging aan onze ogen voorbij. Gelukkig was er geen mogelijkheid dit te laten versturen dus dit heeft ons een hoop geld bespaard. Hierna een bezoek aan de geitenfarm. Dit was ook weer zo leuk. Geiten liepen in een soort molen naar beneden. Enig om te zien. We hebben daar heerlijke geitenkaasjes gekocht die we s-avonds met een paar flessen wijn genuttigd hebben. De volgende dag de Main Street van Paarl bekeken, het historisch hart van de stad. Deze straat is één van van de best bewaarde historische straten van ZA. Originele gebouwen die de meest populaire architectonische stijlen van de laatste 250 jaar herbergden. Zoals bijvoorbeeld Victoriaans, Gotisch, Art Deco etc. Tussen deze verscheidenheid aan architectuur lagen de wijnvelden tegen de bergen. Erg mooi om te zien. Terug op de camping kregen we bezoek van de familie eekhoorn. Zij deden zich te goed aan een souper van pinda's. Al vrij snel werden zij gestoord door de vogels die ook een graantje mee wilden pikken. Wij hebben dit schouwspel van dichtbij gadegeslagen. De dag erna werd het tijd voor de schoonmaak. We hebben voor de laatste keer de was gedaan, de tassen gepakt en de camper schoongemaakt. Arie moest weer onder de camper, deze keer om de kraantjes open te zetten. De volgende dag hebben we de camper ingeleverd en bij Hertz de auto opgehaald. Eindelijk een Tom-Tom dachten wij. Maar nee hoor! Ze waren allemaal verhuurd. Dus op goed geluk via de kaart naar Houtbay gereden. De laatste 7 dagen zullen hier doorgebracht worden.

• 21 November 2014 - 16:43

John En Marian:

Weer genoten van het verslag. Veel plezier de laatste week! Tot donderdag!
    Groetjes, John en Marian.

• 22 November 2014 - 11:24

Corrie K.:

Het wordt eentonig maar weer genoten van het verslag en de prachtige foto's.
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Groetjes Corrie K.

• 22 November 2014 - 12:37

Anneke Hilhorst:

Jongens,
    Wat een geweldige week weer!
    Nog hartelijk bedankt voor de telefonische verrassing met mijn verjaardag! You made my day!!
    Hebben jullie toevallig wat foldermateriaal van het taalmuseum meegenomen? Als taaldocent ben ik daar wel nieuwsgierig naar!
    Veel plezier de komende (laatste) week!
    H&k Annneke

• 22 November 2014 - 18:30

Kees & Corrie:

Alweer een prachtig verslag met bijbehorende foto's