Dag 57 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Dag 57 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 57

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

26 November 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Vandaag dan echt de laatste dag dat we wat ondernemen. Morgen is immers alles gericht op de terugreis. Dus nu nog ervan geprofiteerd!
We gingen al vroeg op pad naar Camp Bay om daar de Hop On Hop Off bus te pakken. Bij het Waterfront zijn we uit gestapt en hebben een boottocht door de kanalen gemaakt. Die kanalen zijn gegraven rond een opgespoten eilandje. Hier wonen, of liever zijn af en toe aanwezig, de rijksten onder de rijken. Waanzinnige luxe appartementen met voor de voordeur, ruimte voor hun yachtjes van minimaal 15mtr. Allemaal heel decadent natuurlijk, maar tegelijkertijd ook weer werk verschaffend aan het huispersoneel en de beveiligingsdiensten. Zo heeft alles twee kanten. Wanneer we wat later op de dag weer een Township zien, is de ergernis omtrent de verschrikkelijke luxe daar, weer aanwezig.

In de haven van het Waterfront lieten een paar zeehonden zich bewonderen. Tot groot vermaak van ons en een schoolklas.

Gerrie voelde zich niet lekker, het was dan ook zeer warm, dus gingen zij naar “huis” en Arie en ik gingen nog even naar de bekende Green Market Square. Een leuke, vooral kleurrijke kunstmarkt. Ook wordt er volop gemusiceerd en gedanst. Natuurlijk heel erg op de toeristen gericht, maar toch! Het zijn vrolijke taferelen. Wij hebben ons laten verleiden tot het kopen van een Afrikaanse Rembrandt. Dat zal onze slaapkamer in het koude Nederland vast een Afrikaanse gloed geven.
In Houtbay weer aangekomen, Gerrie en John gebeld. Gerrie voelde zich weer goed en dus konden we gezellig met z'n vieren ons galgenmaal nuttigen. Dat gebeurde in een visrestaurant aan het strand. Al etend konden we een kanowedstrijd gadeslaan. Leuk hoor, al die bootjes op zee. Sommige namen op de surfplank hun hond mee.
Thuis gekomen nog voor het laatst een borreltje genomen op het balkon.

• 26 November 2014 - 15:37

Joke:

hallo vakantiegangers

Weer genoten van de laatste mooie serie foto's en het verslag.Goede reis naar huis.

groetjes bert en joke

• 26 November 2014 - 15:46

Bert En Carla:

Mooi verslag en prachtige foto's.
    Wij wensen jullie een goede terugvlucht.

groetjes,
    Bert en Carla

• 26 November 2014 - 16:15

Anneke Hilhorst:

Lieverds,

Een hele fijne ,rustige terugvlucht gewenst!
    Ik kan niet wachten tot ik jullie weer zie!
    Knuffels, Anneke

• 26 November 2014 - 17:15

Kees & Corrie:

Genoten van jullie reis met de prachtige verhalen en schitterende foto's. Een hele goede thuisvlucht

• 27 November 2014 - 22:45

Gerda En André:

Het was zeer de moeite waard om jullie op deze reis te volgen. Elk reisverslag zorgde weer voor een verrassing. We hebben genoten van alle verhalen en vooral ook van de foto's. Het schetst een mooi beeld van jullie belevenissen. Een heel goede thuisreis gewenst en we hopen jullie snel weer te zien.

Groetjes en liefs, André en Gerda