Dag 12 tot en met 16 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Dag 12 tot en met 16 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 12 tot en met 16

Door: Gerrie en Margo

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

16 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Na een regenachtige dag op de Bush camping te hebben doorgebracht genoten we de volgende ochtend van een stevig ontbijt. Het wild zwijn lag zich heerlijk te verwarmen aan het uitdovende kampvuur. We vertrokken richting ST. Lucia en werden uitgezwaaid door de zebra's. De rit ging door een prachtig berglandschap. Bij de grens werden we wederom gecontroleerd en voorzien van de benodigde stempels. De onverharde weg na de grens was hobbelig en vol met Potholes (gaten). De grote weg was gelukkig goed berijdbaar. In ST. Lucia hebben we heel lang rondgereden om een camping te zoeken. De 1e camping was een verwaarloosde backpackers camping. De 2e camping werd gerenoveerd en de 3e was een parkeerplaats aan het strand. Last but not least eindelijk de juiste camping gevonden die heel mooi gelegen was in de Wetlands. Deze Wetlands zijn een werelderfgoed. De avond heerlijk buiten doorgebracht. De volgende dag hebben we een boottocht op de rivier gemaakt. We hebben veel nijlpaarden, krokodillen en bijzondere vogels gezien. De nijlpaarden vonden het niet leuk gestoord te worden tijdens het liefdespel en lieten dit goed merken. Er kwam regelmatig met hoge snelheid een politieboot voorbij omdat er een stoffelijk overschot gevonden was. De vorige avond waren er 2 stropers illegaal de rivier opgegaan. Ze werden aangevallen door een nijlpaard waarbij 1 van hen gedood werd.
Vandaag een klusjesdag. Als je zo bij de camper zit zie je de dieren in optocht voorbij komen .De Parelhoenders lopen parmantig in volgorde van rangorde achter elkaar. De herten koesteren zich in de morgenzon en de apen komen uit het bos. Deze apen werden steeds brutaler en belandden uiteindelijk op onze afvalbak. Deze werd door hen leeg geklauwd. Ze begonnen met de sinaasappelschillen en eindigden bij het leegsnoepen van een blikje jam. Voordat we richting Durban vertrokken kwamen er ongeveer 30 stokstaartjes uit het bos. Ook zij hielden even stil bij onze afvalbak. Na een lange rit hebben we overnacht op een camping in Queensburg. Vroeg in de ochtend vertrokken naar Bergville. We hebben gedeeltelijk grote weg gereden maar werden vervolgens door de politie binnendoor gestuurd. Dit was een heel mooie route. Uiteindelijk belandden wij in een zeer uitgestrekt en leeg gebied met de Drakensbergen op de achtergrond. Midden in deze middle of nowhere vonden wij een prachtig aangelegde camping. We houden nu 1 dag rust om deze site bij te werken en de nodige huishoudelijk taken te verrichten

• 16 Oktober 2014 - 16:08

Kees & Corrie :

wij genieten volop van jullie verhalen en schitterende foto's . Kijken nu al uit naar de volgende.

• 16 Oktober 2014 - 17:09

Eva:

Leuk en het klinkt heel mooi allemaal! Geen broodje aap verhalen haha:) Ik kijk uit naar het volgende verhaal!
    Gr eva

• 16 Oktober 2014 - 18:51

Corrie K.:

Wat een prachtige foto's en weer een leuk verhaal. Aan spannende dingen geen gebrek.
    Gr. Corrie K.

• 17 Oktober 2014 - 01:00

The 3 Down Under:

Zo maak je nog eens wat mee! En in zo'n korte periode al die nieuwe geweldige ervaringen! Super!
    XXX

• 19 Oktober 2014 - 09:02

Elise:

Ik sluit me aan bij de andere schrijvers. Het ziet er allemaal heel mooi uit.

• 19 Oktober 2014 - 09:34

Ad En Joke:

Hallo vrienden,

We hebben jullie avonturen met genoegen gelezen en genoten van de leuke foto's. Een ultra-light zouden wij nooit durven, wat een heldenmoed!

We kijken uit naar de volgende verslagen!

Lieve groetjes,

Joke en Ad

• 22 Oktober 2014 - 11:19

Anneke:

Vorige week gereageerd via email school maar zie het hier niet bij staan.
    Dus nu nog maar eens : Het is werkelijk fantastisch wat je aan ervaringen opdoet!
    Ik ben een beetje jaloers op al het moois en leuks wat je ziet en doet!
    Arie: ik zou zo met jou in dat vliegtuigeje gestapt zijn!! Kicken hoor!
    Dames: wat een goede verslagschrijvers zijn jullie zeg! Het is een en al genieten!
    Groeten en knuffels!

• 19 November 2014 - 16:50

Corrie De Klerk:

leuk om jullie verhalen te lezen
    groetjes van Corrie en Jiel