Dag 8 tot en met 11 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Dag 8 tot en met 11 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 8 tot en met 11

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

10 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Onze “Chef de Cuisine”een vrije avond gegeven en in een leuk Pannenkoekrestaurantje een bijzondere maar smakelijke pannenkoek gegeten.
Ook in Graskop de ansichtkaarten proberen te posten. Helaas, de Posterijen waren al sinds 2 mnd in staking en dat kon nog wel 2mnd duren. Dus grote kans dat ze met de kerstbestelling in de brievenbus rollen.
Een leuke rit naar het Paul Kruger Park gemaakt. We dachten een plaats op een van de campsites te kunnen boeken. Nou grote pech, alles volgeboekt, er was voor ons geen plaats in de herberg. Dus toen alleen maar een dagtour gemaakt. Veel mooie dieren gezien maar we kwamen niet aan The Big Five. Het neushoorn en het luipaard hielden zich schuil.
Terug naar Hazyview en daar een goede camping gevonden met vliegveld.
Gerrie en Arie, niet te flauw, gingen een vlucht(je) met een Ultralight toestel maken. De adrenaline stroomde hevig bij zowel de beide piloten als de“eventuele nabestaanden”.
Na een lange rit door een mooi landschap en langs vele bananenplantages arriveerden we aan de grens van Swaziland. De grensovergang was een roestige slagboom en een officieel stempel in paspoort, dat dan wel weer.
Een van de 20 douaniers was heel nieuwsgierig naar de binnenkant van de camper en kwam dus even binnen. Hij wilde van alles weten en was verbaasd dat we er ook in sliepen.
We vonden in Mlilwane Wildlife Sanctuary een prima plek om een paar dagen te blijven.
De semi wilde beesten liepen gewoon over de camping.
Avonds in het restaurant gegeten aan de rivier waar de nijlpaarden hun schoonheidslaapje deden. Kortom een bijzonder oord.

• 10 Oktober 2014 - 15:02

DURFAL! Blijf genieten! xxx

• 11 Oktober 2014 - 10:48

Elise:

He Gerrie,
    Spannend dat vliegen. Bijna een soort parachute springen.

• 12 Oktober 2014 - 15:35

Bert En Joke:

Hallo Big Four,

Wat een fantastische reis. Pas twee weken op stap en nu al zoveel gezien. Goed van Gerrie en Arie om met zo'n ultra light vliegtuigje de lucht in te gaan. Lijkt me een belevenis om alles als een vogel vanuit de lucht te zien.
    Ook prachtige foto's. Ben benieuwd naar de volgende reisbeschrijving met bijbehorende foto's.
    Groeten aan allen,
    Bert en Joke

• 16 Oktober 2014 - 10:53

Harry:

Leuk om het allemaal te lezen;veel is herkenbaar;blijf er mee doorgaan.Ik hou het hierbij;hier gaat alles zijn gangetje,jullie hebben meer te vertellen.Tot de volgende keer nog veel plezier en reisgenot.Groeten ook aan Bert en Joke

• 16 Oktober 2014 - 13:55

Dody:

Wat een geweldige reis tot nu toe ! Zo leuk om het van hieruit mee te beleven.
    Groetjes, Dody