Verder na Mount Cook - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Verder na Mount Cook - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Verder na Mount Cook

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

24 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Maandag 21 maart 2011 (215 km)
Vanaf de camping in Oamaru vertrokken richting Aoraki/Mount Cook. Via een mooie route langs 3 dammen en overblijfselen van Maori fossielen op naar de Clay Cliffs. Een mooi gebied met kliffen van zand en steenachtige klei. Hier hebben we een mooie wandeling naar toe gemaakt.
John wilde niet op de DOC Camping bij Aoraki/Mount Cook staan. Daarom hebben we zo’n 20 km voor Aoraki/Mount Cook een prima camping gezocht. Vanaf de camping hadden we een prachtig uitzicht op Aoraki/Mount Cook en de omringende bergen.

Dinsdag 22 maart 2011 (52 km)
Vandaag naar Aoraki/Mount Cook gereden. We hebben de camper bij de DOC site gezet. De wolken in de bergen hingen erbij als gevleugelde paarden. We hebben hier de Hooker Lake Trail gelopen. Een pittige wandeling maar zeer de moeite waard. Je kwam uiteindelijk uit bij een ijsmeer.

Woensdag 23 maart 2011 (53 km)
Opnieuw naar Aoraki/Mount Cook gereden en via de Tasman Way naar Tasman Valley gereden. Hier hebben we een wandeling naar de Blue Lakes gemaakt. Inmiddels zijn de Blue Lakes veranderd in Green Lakes. Daarna zijn we over een rotspad naar boven geklommen waar we een prachtig uitzicht hadden over de Tasman Gletsjer en het IJsmeer. Nadat we weer naar beneden geklommen waren hebben we nog een wandeling naar het IJsmeer gemaakt. Ook hier hadden we weer een fantastisch uitzicht.

Donderdag 24 maart 2011 (82 km)
Vandaag verder gereisd naar Lake Tekapo. Weer op dezelfde camping gaan staan als in 2005. We zijn naar het dorp gelopen en hebben het kerkje van The Good Sheperd bezocht. Hier staat een standbeeld van een herdershond. Deze honden hebben vroeger veel betekend voor de schaapskuddes. Verder hebben we ’s middags heerlijk in het zonnetje zitten genieten van al het moois om ons heen.

• 24 Maart 2011 - 07:35

Sandra En Jan:

prachtige foto's
    zo'n reis maak je maar een keer...
    hoewel, je heb altijd baas boven baas.....

• 24 Maart 2011 - 12:15

Elise:

Zit jullie foto's te kijken in de middagpauze op kantoor. Ik heb helemaal geen zin meer om te werken.

• 24 Maart 2011 - 14:40

Richard:

Tis weer erg mooi allemaal.
    Wie zijn die twee Nepalezen op foto 177

• 24 Maart 2011 - 18:09

Kees En Corrie:

Sommige foto's hebben wij ook alleen met ons erop. Vragen ons af wat DOC betekent? Ziet er allemaal weer schitterend uit. Geniet er volop van want voor je het weet is het voorbij

• 24 Maart 2011 - 18:47

Leni En Bert:

Wij vinden het prachtig al die mooie verhalen en kiekjes van jullie.
    Wij van hier,nemen aan,dat jullie daar,het reuze naar de zin hebben.
    Wat een wereld waar jullie mogen vertoeven.De tijd gaat snel gebruik haar wel.Nog een mooie en gezonde voortzetting van jullie vakantie.

• 24 Maart 2011 - 20:46

Jenni En Wil:

Indrukwekkende vergezichten. Van de mutsen met oranje kwastjes hebben we ook genoten.z e staan jullie beeldig.

• 26 Maart 2011 - 10:56

Jenny En Dik:

alweer prachtige foto's, wat is het er toch mooi en jullie zullen er van genieten. nou tot de volgende ronde zullen we maar zeggen, veel plezier

• 26 Maart 2011 - 15:55

Wim En Rietha En Ma:

Dat zijn weer prachtige foto's. Het ijsmeer doet ons weer aan ijsland terugdenken!
    Ma vindt ze ook prachtig.Ze vindt ze allemaal mooi maar koffers pakken om daar heen te gaan, ziet ze toch niet meer zitten, gek he??? Gisteren vond ze het lekker lenteweer, maar nu in Ridderkerk is het jammergenoeg weer wat somberder en kouder.
    Verder alles oke.

• 27 Maart 2011 - 08:46

Hans Butter:

Hoi allemaal,

Wat een prachtige reis maken jullie, ik was zelf ook even op vakantie, dus moest even een hoop inhalen om te zien en te lezen van jullie, geweldig om dit zo te kunnen volgen. Nu zien wij ook een klein beetje hoe prachtig alles is, wat een natuur.
    Hoop alleen dat het weer beter blijft voor jullie, nou veel plezier verder en voorzichtig aan.

Groetjes,
    Hans

• 27 Maart 2011 - 17:18

Arie En Margo:

Thuis gekomen na een paar gezellige en zonnige dagen in Parijs vinden we weer een prachtig verslag met foto's van jullie vanuit de andere kant van de aardbol.
    Nog heel veel plezier!
    Groetjes.

• 28 Maart 2011 - 10:44

Walko Annemiek Iris:

Wauw, wat is het prachtig daar, geniet er nog maar lekker van, de tijd gaat best snel.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert