De laatste etappe - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu De laatste etappe - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

De laatste etappe

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

15 April 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag 11 april 2011 (0 km)
Na een erg koude nacht was het vanmorgen stralend weer. We hebben daarom besloten nog maar een nachtje bij te boeken. Vandaag hebben we de Silica Track gelopen. De tocht ging door bossen, moeras en over alpenweiden. Tijdens de tocht kwamen we gesteente tegen dat zeer kleurrijk was. Dit komt door allerlei mineralen die zich afzetten op het steen.
De silica terrassen bestaan uit aluminiumkristallen en waren roomwit van kleur. Het blijft toch wonderbaarlijk hoe al deze natuurverschijnselen in één land te zien zijn. ’s Avonds hebben we een mooie zonsondergang gezien op de vulkaan Mount Ngauhuroe.

Dinsdag 12 april 2011 (243 km)
Vandaag verder gereden richting Auckland. We moeten vrijdag de camper inleveren dus proberen we de laatste dagen een camping in de buurt van Auckland te vinden. Via alweer een mooie route kwamen we uit in Huntly op een motorcamp aan Lake Hananoa. Ook hier hebben we weer een mooie zonsondergang gezien op de bergen aan der overkant van het meer.

Woensdag 13 april 2011 (129 km)
Op weg naar onze laatste camping. Eerst via de snelweg naar Auckland. Onder Auckland zijn we afgeslagen richting Piha. Voorbij Titirangi werd de route erg mooi. Bij het informatiecentrum in Waiatarua zijn we gestopt. Je had hier prachtige vergezichten op de baai. We hebben nog een uitstapje gemaakt naar Karekare.
Hier is de film The Piano opgenomen waarin Harvey Keitel weer één van zijn beste rollen speelde. We zijn naar de waterval gewandeld. Dit was een zeer romantisch plekje. We hebben ook nog een wandeling naar het strand gemaakt. Boven Piha hadden we een goed uitzicht op de rotskust van Piha.
De camping viel tegen, dus morgen verder naar onze echt allerlaatste camping in Nieuw Zeeland. En weer zo’n mooie zonsondergang.

Donderdag 14 april 2011 (64 km)
Vandaag zijn we via een weer mooie rit naar onze laatste camping in Muriwai Beach gereden. We hebben vlak bij de camping nog een wandeling gemaakt naar een Jan van Genten kolonie. Daarna nog wat langs het strand gewandeld en verder heerlijk in de zon geluierd op de camping.

Vrijdag 15 april 2011 (80 km)
Vanmorgen eerst de camper in orde gemaakt en schoongemaakt. Vandaag vertrekken we naar ons hotel in Auckland nadat we eerst de camper in zijn gaan leveren.
Om 13.30 uur waren we in ons hotel. Heerlijk een warme douche en wat gerust. Vanavond gaan we in Auckland heerlijk uit eten om deze vakantie af te sluiten.
Morgenmiddag vertrekken we via Hong Kong naar Amsterdam en hopen zondagmorgen weer thuis te zijn.

• 15 April 2011 - 06:19

Jan En Riet:

Goedemorgen luitjes.
    Ja het zit er alweer op wat is de tijd toch vlug gegaan maar jullie hebben wel heel veel mooie plekken bezocht
    en gezien wij mochten die van een afstand meemaken net of wij er bij waren alleen we hebben er geen reis voor hoeven temaken
    het werd ons op een
    dienblad aan gereikt
    een goede reis terug tot zondag.
    groetjes Jan en Riet

• 15 April 2011 - 08:14

Sandra Groos:

hoi

jemig zit je reis nou alweer op

ik heb echt genoten van je reisverslagen

en een goede thuiskomst

groetjes
    Sandra

• 15 April 2011 - 08:54

Carola:

Zo is de reis nu alweer voorbij, leuke dingen gaan snel.
    Ik heb heel erg genoten van jullie verslagen en natuurlijk de mooie foto's en vond het erg leuk om op deze manier mee te reizen met jullie.
    Wat een waanzinnig mooi land.
    Een goede reis terug en Gerrie ik zie je weer op het werk, ik begin weer de 26ste voor een paar uurtjes met werken.
    Groetjes en tot gauw
    Carola

• 15 April 2011 - 08:57

Arie En Margo:

Nog een paar fijne dagen en een goede thuisreis.
    Groetjes

• 15 April 2011 - 10:01

Jenni En Wil:

Je boft. Het weer wordt steeds beter, zodat je thuiskomst mee zal vallen na deze mooie reis. Bedankt voor alle foto's en het meegenieten van jullie wandeltochten Uit onze luie stoelen.

• 15 April 2011 - 10:01

Jenni En Wil:

• 15 April 2011 - 12:25

Richard:

Het was een mooie reis en er zullen er nog veel volgen. Over twee jaar gaan jullie maar leker zes maanden op pad maar dan naar Torre Del Mare en dan zoek ik jullie zeker op. Komende zondag wacht ik jullie, volgens afspraak, bij de Panasonic batterij op.
    Als ik dan vier Kiwi's zie rond rennen zal ik ze in de auto gooien. Sterkte met de terugreis. Lekker 24 uur vliegen en 24 uur op verschillende plaatsen wachten.....oefffff!!!

• 15 April 2011 - 14:25

Jenny En Dik:

zo, dat was dus het allerlaatste verslag van jullie rondreis. alles zag er weer heel mooi uit en wat hebben jullie een hoop moois gezien deze vakantie, dat wij dat mee hebben mogen maken , bedankt. we hebben nog nooit zo'n mooie en goedkope vakantie gehad. een hele goede reis terug en tot ziens. blij dat jullie weer terug komen.

• 15 April 2011 - 15:15

Wim En Rietha :

Aan alles komt een eind, na 8 weken met haast altijd mooi weer , zullen jullie niet klagen.
    goede terugreis en tot ziens

• 15 April 2011 - 16:42

Leni En Bert:

Hallo VAKANTIEGANGERS het zit er weer op voor jullie.Na al die weken met zijn ups en downs ,wat het weer betrof,hebben jullie toch echt wel een hele mooie tijd gehad.Alle verhalen,fotootjes etc.Het lijkt ons een geweldige ervaring,die je niet elk jaar gaat doen.Wij wensen jullie alvast een Goede Reis naar Ridderkerk toe en tot ziens zullen we maar zeggen.Groetjes van Leni en Bert.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert