Het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Het Noordereiland

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

08 April 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dinsdag 5 april 2011
Slecht weer en een erg koude avond en nacht gehad. We hebben voor het eerst de hete lucht kachel gebruikt. Op de bergen lag al erg veel sneeuw. Toch nog maar een dag gebleven. We hebben het visitors centrum bezocht en onze eerste KIWI en waarschijnlijk ook onze laatste KIWI gezien.
Verder hebben we de dag in de camper doorgebracht. Onze eerste volle regendag in 6 weken tijd.

Woensdag 6 april 2011
Weer regen. Er lag inmiddels nog meer sneeuw op de bergen. Dus zijn we vertrokken uit Tongariro. Via een mooie route langs Lake Taupo. Het meer was bedekt met schuimkoppen vanwege de harde wind. We hebben, nadat het weer inmiddels opgeklaard was, nog een wandeling gemaakt bij de Huka Falls.
Dit is een zeer snel stromende waterval met een klein verval. Maar wel erg indrukwekkend. Bij Crates Of The Moon, een thermo geologisch park, hebben we een rondwandeling gemaakt.
Weer een wonderbaarlijk natuurverschijnsel. Overal komt er stoom uit de grond en in kleine kraters zie je de modder borrelen.
De camping die we uitgezocht hadden lag ook in een geothermisch gebied. Er liep een stroompje langs de camping met water van zo’n 98° C. Dit stroompje kreeg z’n hete water van een bron die een paar honderd meter van de camping lag. Via een stelsel van buizen en een soort kanaaltjes werd het naar de heetwaterbaden op de camping gevoerd.
We hebben dan ook heerlijk in de hot pools en het warme zwembad gezeten. Het water was tussen de 36°C en 39° C. Dus jullie begrijpen het al. De mannen nu dus ook in het water.

Donderdag 7 april 2011
We hebben vandaag de Burried Village bezocht. Dit dorp werd in 1886 bedolven door de uitbarsting van de vulkaan Mount Tarawera. Er zijn toen 120 mensen omgekomen. Dit dorp is gedeeltelijk opgegraven. Een prachtige wandeling die ons via een pad langs een waterval weer terugbracht naar ons beginpunt.
Verder gereden naar Lake Tarawera. Dit meer is ontstaan door de vulkaanuitbarsting van 1886. Terug op de camping hebben we weer heerlijk gebruik gemaakt van de hot pools en het zwembad.

Vrijdag 8 april 2011
Vanmorgen om half acht zijn we heerlijk de hotpots ingegaan. Een goede manier om de dag te beginnen. Daarna op weg naar Wai-O-Tapu. Onderweg bleek de motor van onze camper opeens problemen te hebben. Dus eerst naar Rotarua en op zoek naar een Ford dealer. Er bleek gelukkig niet veel aan de hand te zijn. We konden gewoon verder rijden.
Dus toch naar Wai-O-Tapu. Tja, natuurlijk weer één van die wonderlijke natuurverschijnselen. Een compleet geothermisch veld met borrelende modder, kraters met kokend water en afzettingen van mineralen in alle kleuren van de regenboog.
Op het laatst zagen we een prachtig groen meer. Gerrie dacht dat het pernod was, maar 100 ° C was toch iets te veel. We hebben een leuke camping uitgezocht bij Lake Taupo.

• 08 April 2011 - 09:05

Sandra Groos:

hoi

zwiterslevensgevoel GROOT GELIJK
    zalig zeg.

en die kiwi pracht plaatje

ga zo door
    geniet ervan

doei
    Sandra

• 08 April 2011 - 09:10

Jenny En Dik:

hallo met z'n'4 tjes. jammer van de regen. het is wel erg mooi allemaal, die vulkanen en warmwaterbaden. jullie hebben een geweldige tijd en het is mooi om dat mee te maken. jammer dat het nog maar 1 week duurt. nog een hele fijne tijd en tot jullie volgende verslag.

• 08 April 2011 - 10:15

Arie En Margo:

Wat moet je nou nog schrijven bij het zien van al dit moois.
    Wat lief die Kiwi!
    Geniet nog maar verder. Wij verheugen ons op jullie thuiskomst.
    Groetjes.

• 08 April 2011 - 11:35

Walko Annemiek Iris:

Wat een prachtige plaatjes weer, geniet er nog van de tijd gaat snel. Als jullie terug komen is het hopelijk hier nog steeds mooi weer.

• 08 April 2011 - 11:54

Renie:

Ha Gerrie en reisgenoten,
    Sprookjesbossen, bergen, watervallen, zwemmen en badderen in vulkaanwater, zeehonden en lieve kiwikuikens ......... geniet er van want over ruim een week zijn jullie weer in een nu lenteachtig Nederland en Gerrie weer aan het werk. Ik begrijp dat jullie niet zo aan werken denken bij als dat moois!
    Groetjes van Renie

• 08 April 2011 - 12:49

Jan En Riet:

Hallo Luitjes,
    Jammer dat het haast voorbij is nog 8 daagjes en dan zijn jullie weer thuis .
    wat zullen jullie veel te vertellen hebben nog hele fijne dagen en tot de volgende opdate.
    groetjes Jan en Riet

• 08 April 2011 - 15:32

Kees En Corrie:

Hallo luitjes,
    De tijd gaat niet alleen voor jullie snel voorbij maar voor ons ook. Het is net of wij ook een beetje met vakantie zijn door jullie te volgen

• 08 April 2011 - 17:51

Carla:

Ik geniet steeds weer van de verslagen en de fantastische foto's.
    Nog veel plezier de laatste dagen!

• 08 April 2011 - 22:38

Richard:

Die Kiwi zat vijf jaar geleden nog in een ei.
    Wederom weer mooie foto's en een leuk geschreven verslag.

Veel plezier verder

• 10 April 2011 - 14:45

Rietha / Wim:

Nou mensen, het is weer prachtig! Succes met de laatste periode en de voorbereiding voor het afscheid (van land en camper). En de beste wensen voor het weer, verder.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert