Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Tongariro

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

10 April 2011 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Zaterdag 9 april 2011 (120 km)
Vanochtend een stralend blauwe lucht. En wat besloten we? Ja hoor. Terug naar Tongariro. Langs Lake Taupo zagen we de prachtig besneeuwde bergen van Tongariro al liggen. Bij de camping in Whakapapa Village (Tongariro) aangekomen zijn we eerst de weg verder gaan volgen naar boven de bergen in.
We kwamen uit in een soort maanlandschap van grote brokken lava in alle soorten en maten. Helemaal boven aan het eind van de weg gekomen bleek dat het hier ’s zomers een wandelgebied voor alpinisten is en ‘s winters een skigebied met verschillende stoeltjesliften.
Teruggekomen op de camping hebben we nog een stukje van de Ridge Trail gelopen.

Zondag 10 april 2011 (0 km)
Vandaag was het erg bewolkt, maar uitstekend wandelweer. We hebben de Taranaki Falls Track gelopen. Erg afwisselend door bossen, alpine landschap, bos en lavagesteente.
De waterval stort langs de rotsen naar beneden in een poel. Vanaf de camping hebben we nog een kleine wandeling gemaakt. Je komt dan langs planten en bomen die alleen in alpine gebied in Nieuw Zeeland groeien en bloeien.
Als het morgen zonnig weer is gaan we hier nog een wandeling maken. Zo niet, dan trekken we verder naar het noorden.

• 10 April 2011 - 10:49

Arie En Margo:

Wat laten jullie ons toch meegenieten! Hebben jullie ons nog wat te vertellen wanneer jullie thuis zijn? En, hoewel we jullie nog maanden in N-Z gunnen, vinden we het plezierig dat we je weer gauw zullen terugzien.
    Groetjes van ons

• 10 April 2011 - 10:56

Leni En Bert:

Hallo Mensen van Het Goede Leven.Wat een wereld waar jullie mogen vertoeven.Nog niet uitgewandeld?De Marathon in Rotjeknor is nu in volle gang.Het is hier enkele dagen Prachtig Voorjaarsweer.We hopen er nog even van te genieten.Jullie wensen wij nog een zeer aangenaam verblijf in dat VERRE LAND.Groetjes Leni en Bert.

• 10 April 2011 - 14:00

Jenni En Wil:

wat een mooie wereld is het toch Juliie hebben alles gezien, maar wij beleven het een beetje mee.hier is het erg lekker weer en ons wereldje is de tuin.waar jullie binnenkort ook weer van genieten.

• 10 April 2011 - 18:51

Richard:

komt weer lekker bekend voor.

• 11 April 2011 - 14:18

Elise De Roos:

Ja, wat moet je nog zeggen over al die prachtige plaatjes. Geniet nog van die laatste periode in Nieuw Zeeland.
    Wij hebben het afgelopen weekend genoten in Brugge. Iets heel anders, maar ook leuk. Tot gauw, Elise

• 11 April 2011 - 17:47

Hannie:

Het is allemaal prachtig, waar jullie ook zijn.
    Het gaat nu opschieten, dat jullie weer naar huis komen.
    Ik vraag me af, of jullie er zouden willen wonen, of toch maar gewoon hier in dit kikkerlandje?
    Ik ben benieuwd!!!

• 12 April 2011 - 08:00

Willem:

Hoi vakantiegangers. Het ziet er allemaal prachtig uit. De herinneringen komen weer boven. Mooie foto's en leuke verhalen. Geniet er van.

• 12 April 2011 - 09:43

Jan En Riet:

Hallo Luitjes
    Wat zijn de weken toch om gevlogen
    en wat een moois hebben jullie gezien en wij mochten van een afstand mee genieten.
    geniet nog van de laatste dagen en een hele goede terug reis.
    zie jullie weer als je thuis komt.
    Groetjes Jan en Riet

• 12 April 2011 - 14:05

Jenny En Dik:

hallo met z'n 4 tjes, zo te zien hebben jullie het nog prima naar je zin. lekker veel wandelen en van dat moois genieten, maar helaas aan al het moois komt een einde, nog een paar dagen dan is de koek op, dus geniet maar lekker. groetjes en misschien krijgen we nog een verslag met mooie foto's van jullie doei.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tongariro

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert