Van Lake Tekapo naar Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Van Lake Tekapo naar Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Van Lake Tekapo naar Akaroa

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

29 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Vrijdag 25 maart 2011 (0 km)
We hebben vandaag een wandeltocht gemaakt naar het observatiecentrum boven op Mount John. Een prachtige wandeling. Naar boven erg steil en ruim een uur klimmen. De terugweg was erg mooi. Langzaam afdalen tot aan de camping.
Gisteravond hebben we nog een paar mooie foto’s kunnen masken van de zonsondergang op Lake Tekapo.

Zaterdag 26 maart 2011 (197 km)
Op weg naar Akaroa. Te ver voor een dag dus onderweg een tussenstop gemaakt in Glentunnel. Dat is vlak bij de Rakaia Gorge. Een heel mooie kloof waar de rivier de Rakaia door gaat. Hier zijn we gestopt voor een korte wandeling door de kloof.

Zondag 27 maart 2011 (171 km)
Verder op weg naar Akaroa. We kwamen op een erg mooie camping met een fantastisch uitzicht op de baai van Akaroa. Het was stralend weer. We hebben nog een tijdje in de zon gezeten maar later op de middag begon het opeens hard te waaien en is het gaan stortregenen. Dit heeft tot halverwege de nacht geduurd.

Maandag 28 maart 2011 (0 km)
’s Morgens was het weer een prachtige blauwe lucht. Dus vandaag een wandeling vanaf de camping naar het plaatsje Akaroa. Het plaatsje bezichtigd en ‘s middags heerlijk op een terras Fish and Chips gegeten. De wandeling naar het dorp is niet erg, maar terug is wat anders. Het is een erg steil pad met o.a. 125 traptreden.

Dinsdag 29 maart 2011 (0 km)
Vanmorgen weer stralend. Opnieuw een strakblauwe lucht. Dus na de koffie weer naar het plaatsje gelopen en daar begon de wandeling voor vandaag.
We hebben de Woodill Walkway gelopen. Eerst het noordelijke deel van de route. Een vrij steile klim tot op de heuvel. Een klein stukje asfalt en de rest door de bossen en de velden. Daarna overgestoken op het zuidelijke deel van de route. Het laatste stuk was een erg steile afdaling over asfalt tot in het plaatsje. Een mooie route met prachtige vergezichten.
Dan nog “even” terug naar de camping via het steile pad en daarna heerlijk tot etenstijd in het zonnetje gezeten en geluierd.

• 29 Maart 2011 - 06:26

Jan En Riet:

Hallo Luitjes
    Het is weer een mooi verslag van jullie
    reis. en prachtige foto's zo reizen we gratis mee. Tot het volgende verslag.
    Groetjes Jan en Riet

• 29 Maart 2011 - 08:09

Arie En Margo:

Jullie hebben al eens aan een beter gedekte tafel gegeten. Nee hoor, dit is slechts jaloezie. Het is weer een prachtig geillustreerd verslag .

• 29 Maart 2011 - 16:15

Kees En Corrie:

Wat vervelend nou dat je alweer zulke prachtige plaatjes geschoten hebt. Maar daardoor kunnen wij volop met jullie mee
    genieten

• 29 Maart 2011 - 16:40

Leni En Bert:

Hoi allemaal,
    Wat een reis die jullie mogen maken.
    Hier zijn geen woorden voor.
    Als je het zelf mee mag maken,is het nog vele malen mooier.Ik kan hier erg kort in zijn.Wij wensen jullie allen,een hele mooie voortzetting van deze wonderbare reis.
    Groetjes Leni en Bert Ridderkerk.

• 29 Maart 2011 - 20:03

Jenny En Dik:

heel erg mooi, wel erg veel wandelen hé. goed voor de conditie. groetjes en tot de volgende keer

• 30 Maart 2011 - 08:12

Richard:

Hoe was het met de meeuwen in het laatsje Akaroa........weer weg vis en patatten

• 30 Maart 2011 - 17:14

Anke:

Hoi Eppo's,

wat een reis !
    Afgelopen maandag bij de uroloog geweest. De PSA waarde is iets gezakt. Over 3 mnd terug komen, dus even pas op de plaats.

Geniet en groetejs

Harry en Anke

• 01 April 2011 - 13:33

Danishya:

Hallo Oom Bert en Tante Joke
    Wat een mooie reis maken jullie nu gaat danishya voor jullie schrijfen.
    jhtteygfhyuyughhrgtjjitrtrttgyjhghjyhuijgytfrtffdtggtytfrfrfrdddfcx

veel liefs en een knuffel van danishya en oma en opa

• 01 April 2011 - 14:56

Carel En Erna:

Mooie verslagen, ik zit hele dagen achter mijn peeceetje en het is natuurlijk kwijl, kwijl van al die mooie wandelingen! Tot mijn grote schrik zal ik trouwens dat jullie over 17 dagen al weer terug zijn....Heel veel plezier nog & groetjes van Carel en Erna

• 02 April 2011 - 06:55

Patrick:

Nog steeds ademloos aan het meegenieten. Wat een mooie verhalen en een prachtige foto's1

Nog veel mooi weer en wandelplezier gewenst!

Liefs,

Patrick, Wendy en Jim

• 03 April 2011 - 08:16

Hannie:

Hallo allemaal,
    Wat is het toch prachtig wat jullie daar meemaken.Een reis om nooit te vergeten.
    En jullie hebben er al aardig wat kilometers opzitten met wandelen. Ik zou het je niet nadoen. Daar bewonder ik jullie in.
    Geniet nog verder van de reis.
    gr. Hannie

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Akaroa

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert