De Reis is nu echt begonnen. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu De Reis is nu echt begonnen. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

De Reis is nu echt begonnen.

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

20 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vrijdag 18 februari 2011 is onze reis naar Auckland, Nieuw Zeeland echt begonnen. ‘s Morgens om half 8 opgehaald en met z’n vieren naar Richard gereden. Deze heeft ons naar Schiphol gebracht.
Om 13.30 uur zaten we in de lucht. Na een goede probleemloze vlucht met een Boeing 747 – 400 kwamen we na 11 uur vliegen zaterdag 19 februari ‘s morgens om 07.00 uur (plaatselijke tijd) in Hong Kong aan. Hier hebben we op makkelijke ligstoelen 8 uur zoet gebracht voordat we onze tocht naar Auckland konden voortzetten.
Om 15.25 uur zijn we met een Airbus A 340 – 300 aan het 2e deel van onze vlucht begonnen. Weer 11 uur in de lucht. Op zondag 20 februari waren we ‘s morgens om 07.30 uur (plaatselijke tijd) in Auckland. Eerst door de douane. Dit ging snel en makkelijk. Dan naar het hotel waar we moe en versleten aankwamen. We konden pas ‘s middags na 13.00 uur op de kamers. Dus hebben we de bagage in het hotel achtergelaten en zijn we Auckland wezen verkennen. Het was prachtig warm en zoning weer. Zo'n 23 ° C.
Eerst bij de haven koffie gedronken en naar de boten zitten kijken, daarna de Sky Tower beklommen (gelukkig met de lift). Een prachtig uitzicht over Auckland en de gehele omgeving. ‘s Middags nog een wandelingetje gemaakt naar het ALBERT park. Het hele park was aangekleed met allerlei Chinese toestanden, zoals draken, lampions, tafereeltjes etc, in verband met de viering van het Chinese Nieuwjaar.
Naderhand nog een lekker biertje gedronken op een terras en na het eten naar onze kamers om verder uit te rusten, want morgenochtend worden we al vroeg verwacht om de camper op te halen.

• 20 Februari 2011 - 06:21

Kees En Corrie:

Wij zien dat door onze expertise het plaatsen van foto's prima gelukt is, ha ha ha
    Dubbele foto's kan je verwijderen hoor!
    Zijn reuze benieuwd naar het volgend verslag, ga zo door

• 20 Februari 2011 - 07:31

Rietha En Wim:

Bijzonder zo hoor met een reisverslag direct. Fijn dat alles goed is gegaan.
    Ik vind die pinguins wel erg leuk.
    groet aan allen en tot de volgende keer.

• 20 Februari 2011 - 07:50

Hans Butter:

Dit is echt leuk om het te volgen, kreeg netjes een mail dat alles goed is gegaan toppie en ......leuk even een foto van een cruisse boot maak me maar alvast lekker, xucces met de camper vandaag de eerste rit.

Groetjes,
    Hans

• 20 Februari 2011 - 08:56

Jan En Riet:

Fijn om al zo vlug wat van jullie te horen en dat de reis goed is verlopen wacht met spanning af naar het volgende verslag.

• 20 Februari 2011 - 09:25

Arie En Margo:

We zijn in gedachten meegevlogen.
    Mooie foto's!
    Leuk hoor om jullie te kunnen volgen, de afstand valt weg op deze manier.
    Groetjes.

• 20 Februari 2011 - 11:12

Richard:

Vanuit het Albertpark richting de Sky Tower bij de fontijn ongeveer zes jaar geleden dezelfde foto geschoten ....maar dan zonder draak natuurlijk want die was toen op vakantie

• 20 Februari 2011 - 13:36

Leni En Bert:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en we wensen jullie vanuit een guur Nederland,een hele mooie tijd toe.Kunnen jullie niet een beetje WARMTE naar hier sturen?

• 20 Februari 2011 - 15:36

Jenni En Wil:

jaloers op de temperatuur en blij dat juliie goed zijn aangekomen. Ga zo door met ons op de hoogte houden. Wij genieten mee.

• 20 Februari 2011 - 23:08

Sandra En Jan:

24 graden, lekker temperatuurtje, hier hadden we weer nachtvorst...

• 21 Februari 2011 - 12:50

Ineke:

leuk, alles te kunnen volgen. Jammer dat jullie niet de tijd hadden om Hong Kong te bezoeken. Erg leuk om te doen:)

• 22 Februari 2011 - 06:27

Carel En Erna:

Mooie foto's, maar we zijn niet anders gewend hihihihi. We wachten nu met spanning op nieuws van jullie, want we hoorden vanochtend op de radio iets over een aardbeving......

• 22 Februari 2011 - 13:09

Jenny En Dik:

blij dat de reis goed verlopen is, wel erg lang hé en nu weg met de camper
    veel plezier en kijken uit naar jullie volgende reisverslag.groetjes

• 22 Februari 2011 - 13:58

Richard:

Hoi wandelkiwi's,
    Gelukkig zitten jullie nog op het Noordereiland. Op het Zuidereiland in de plaats Christchurch heeft een groot drama plaats gevonden. Door een aardbeving ligt een groot deel van het centrum plat. De kerk tegenover het Museum is ingestort (dus het ophalen van een copy van mijn foto/schilderij zit er niet in)en een deel van de luchthaven is ook van de aardbodem verdwenen.Eerste schatting is 65 doden en velen die nog vermist worden.
    Dus mijn tip van de dag, Rij over een maand met een grote boog om Christchurch heen.

• 23 Februari 2011 - 10:32

Jaap En Irma:

Hoi vakantie gangers eindelijk is het dan zo ver. Leuk om op deze manier een vakantie te kunnen volgen, ben wel benieuwd naar of jullie het nog mee hebben gekregen over de aardbeving in Christchurch.
    groetjes Jaap en Irma

• 24 Februari 2011 - 22:24

Bert En Tineke:

Het bericht van de aardbeving in Nieuw Zeeland is heel erg schrikken en het komt extra binnen omdat je beseft dat er op dat moment dierbaren in het land verblijven. Gelukkig zitten jullie aan de andere kant van het (ei)land, en hebben jullie er niet heel veel van meegekregen, want op een tweede China-ervaring zitten jullie niet te wachten! Liefs Bert en Tien.

• 25 Februari 2011 - 08:41

Bert En Carla:

Goed om te horen dat met jullie alles goed gaat. De verbinding was niet erg goed af en toe kon ik John niet verstaan en toen viel die weg.
    Fijne vakantie verder en een dikke kus van ons.

• 25 Februari 2011 - 20:45

Kees En Aria:

mooie foto reportage en een goede start van jullie .Wij vinden het leuk om jullie zo te volgen.Veel vakantie plaisier en groetjes

• 27 Februari 2011 - 20:42

Jacco En Mieke:

Dag buren, goed om te horen dat jullie veilig zijn.
    De reis is zeker wel fantastisch! Vooral foto´s blijven maken.
    Bij ons is alles momenteel (zondag 27/2) alles nog rustig.
    Groeten

• 28 Februari 2011 - 10:15

Jan En Riet:

hallo allemaal.
    fijn om zo wat te horen over jullie reis
    mooie foto's zo zijn wij er ook een beetje bij
    groetjes

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert