Het Manuhiri Team meldt zich. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Het Manuhiri Team meldt zich. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Het Manuhiri Team meldt zich.

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

26 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk zijn we er weer. Het heeft even geduurd, maar we hadden steeds een camping zonder internet. We zaten in de bush bush.

Maandag 21 februari 2011 (196 km)
Even voor 08.00 uur stond het busje van KEA campers voor het hotel. Alle papieren bij KEA campers in orde gemaakt, de camper ingeruimd en de bedden opgemaakt. Om 11.30 uur zijn we vertrokken naar Hahei voor onze eerste dag met de camper. John aan het stuur en Gerrie en Joke om beurten als kaartlezers. Het was een lekkere temperatuur, maar jammer dat het regenachtig was.
Tegen 16.30 uur waren we op de Hahei Holiday Camping in Hahei. We blijven hier 2 dagen en hebben een mooie plek met uitzicht over de zee. Het is maar 100 meter lopen tot het strand. We hebben ‘s avonds wel gewoon buiten kunnen eten.

Dinsdag 22 februari 2011 (0 km)
Vanochtend zijn we om 06.15 uur opgestaan. Verbazingwekkend vroeg. Zeker voor onze langslaper John. Het zonnetje kwam al vroeg op en na het ontbijt zijn we dan ook meteen vertrokken voor onze wandeling naar Cathedral Cove.
Vanaf de camping liep er een pad omhoog en dat hadden we gevolgd. Het was een behoorlijke klim met prachtige vergezichten. Vanaf de parkeerplaats zijn we afgedaald voor de wandeling naar Cathedral Cove.
Helaas!! Na een flinke wandeling kwamen we bij een hek dat daar geplaatst was door het departement. Het pad was te gevaarlijk geworden vanwege gladheid en vallend gesteente. We zijn toen maar teruggelopen over een pad door het dichtbegroeide regenwoud en via het strand naar de camping. De middag hebben we relaxed doorgebracht.
Relaxed klinkt op deze dag een beetje vreemd, maar we hebben totaal niets gemerkt van de zware aardbeving in Christchurch. We zitten nog steeds op het Noordereiland.

Woensdag 23 februari 2011 (72 km)
Vandaag weer vroeg opgestaan voor onze autorit naar Wentworth Valley Doc Camping vlak bij Whangamata. Het laatste stuk was gedeeltelijk een onverharde weg die je eigenlijk niet mag rijden. Maar het Manuhiriteam was brutaal en reed zelfs met de camper door de rivier naar de doc site camping. Een doc site camping is een camping zonder luxe voorzieningen. Geen elektra, geen warmwater, geen douches. Alleen koud water en een simpel toilet.
We hebben hier een wandeling gemaakt naar de Wentworth Falls. (Een waterval aan het eind van de vallei). Onze berggeit Joke is bij de waterval over de gladde stenen het water ingegaan en is heerlijk op een rotsblok vlak voor de waterval gaan zitten. De doc site camping was erg rustig en lag in een prachtig natuurgebied.

Donderdag 24 februari 2011 (241 km)
Vandaag zijn we vanaf Wentworth Valley naar Opotiki vertrokken. Dit is een mooie rit langs The Bay of Plenty. De zee was zeer ruw met erg hoge golven. Dat was een prachtig gezicht. Onderweg in Karikari hebben we koffie gedronken. Dit stadje staat bekend om zijn mooie geveltekeningen.
We staan nu in Tirohanga (net voorbij Opotiki) langs de kust op de Beach Motor Camping en morgen trekken we weer verder.

Vrijdag 25 februari 2011 (304 km)
Vanmorgen met stromende regen vertrokken uit Tirohanga. Het heeft de hele nacht geregend. Op weg naar Gisborne. We hebben de Pacific Coast Highway gereden (weg 35). Bij Te Kaha even gestopt en het Maori huis bekeken en koffie gedronken. Bij Tikitiki nog even gestopt voor een foto. Ondertussen was het droog geworden en de zon scheen weer. Vlak voor Gisborne bij Tatapouri hebben we een plekje gevonden op het Tatapouri on the Beach Motorcamp. Vanaf onze camper lopen we zo het strand op en genieten van het mooie uitzicht.

Zaterdag 26 februari 2011 (256 km)
Vandaag van Gisborne naar Napier gereden. Weer de Pacific Coast Highway. Een prachtige route. Bij Gisborne hebben we de landingsplaats van James Cook bezocht. We zijn belandt op het Bayview Snapper Holiday Park vlak voor Napier. Nog steeds uitstekend weer.
Over een aantal dagen horen jullie weer van ons.

• 26 Februari 2011 - 08:12

Kees En Corrie:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Het ziet er allemaal schitterend uit, wat een mooie natuur. Wij zullen er vanavond ook een glaasje op nemen hoor!
    Nog heel veel mooie dagen, geniet ervan.

• 26 Februari 2011 - 08:18

Richard:

Stoerrrrrrrr campertje hoor!!!
    Ben blij dat alles naar wens is.

• 26 Februari 2011 - 10:43

Marijke En Jan:

We hebben van Carla jullie emailadres gekregen en kunnen jullie nu ook volgen. Leuk!

• 26 Februari 2011 - 18:21

Rietha En Wim:

Dat ziet er geweldig uit. Leuk zo het uitzicht op het water. Joke boft weer, maar waren er geen andere voeten in het water????

Wij hebben ons vandaag laten voorlichten op de fiets/wandelbeurs.
    We zagen ook nog een stand over Nieuw-Zeeland. Moesten we weer aan jullie denken.

Alles oke hier. Moeten jullie je route nog aanpassen i.v.m. de aardbeving? Succes en plezier bij het vervolg!

• 26 Februari 2011 - 19:03

Johan:

Ziet er allemaal schitterend uit. Fijn om weer wat belevingen te kunnen lezen van jullie. Jammer dat het weer af en toe wat tegenvalt, maar hopelijk maar van tijdelijke aard hoor. Groetjes en geniet er lekker van

• 26 Februari 2011 - 20:42

Ron Van Aken:

Wat fijn dat jullie er zo van genieten. Dat is op de prachtige foto's ook te zien. Wat een mooi land en gelukkig hebben jullie niets gemerkt van de aardbeving. Geniet er maar goed van en ik blijf jullie volgen.

• 27 Februari 2011 - 10:10

Leni En Bert:

Fijn dat jullie niets hebben vernomen van de ellende op het zuidereiland.Zo te lezen en te zien hebben jullie het uitstekend naar de zin.Wat wil een mens nou nog meer dan genieten op deze akker.Leuk hoor die mooie fotootjes en verhalen.Mogen wij jullie wederom een hele mooie tijd toewensen in dat verre land.Ontvang van ons de Hartelijke Groeten en tot mails zullen we maar zeggen.L en b

• 27 Februari 2011 - 13:17

Jenni En Wil:

Ik was blij te horen, dat jullie niets gemerkt hadden van de aardbeving, maar fijne dagen hebben gehad waarin veel te zien en te genieten viel.Hier regent het ook .tot ziens op je weblog.

• 27 Februari 2011 - 14:18

Hannie:

Leuk dat ik jullie kan volgen.
    Ik had vorige week al een heel bericht gestuurd, maar het ging niet goed.
    Nu helpt Radjan mij.
    Het ziet er allemaal fantastisch uit.
    Geniet ervan. Groetjes van ons.

• 27 Februari 2011 - 14:33

Arie En Margo:

Fijn om te lezen (en zien) dat jullie genieten van de reis. Het kan ook niet anders dan genieten zijn in zo'n mooi land.

• 27 Februari 2011 - 14:52

Mary Costima:

Mooie foto's! Kun je wel een duik in de oceaan nemen of is het te koud?
    Groetjes (ook van Jan, Ruben en Joram)

• 28 Februari 2011 - 09:59

Jenny En Dik:

fijn om weer wat te horen van jullie en vinden het fijn dat jullie het naar je zin hebben. de natuur is werkelijk prachtig. groetjes en tot jullie volgende verslag

• 28 Februari 2011 - 13:20

Jan En Riet:

fijn om zo wat van jullie reis te horen
    mooie foto's zo zijn wij er ook een beetje bij tot het volgende verslag
    groetjes.

• 01 Maart 2011 - 08:07

Tom Emmerich:

Hallo John en Gerrie,

Dit is pas mijn eerste berichtje na jullie vertrek. Een flinke griep is daar de reden voor.
    Ik lees dat jullie het uitstekend naar jullie zin hebben en volop genieten van alle mooie natuur in het verre Nieuw Zeeland. Ik had me wel een beetje zorgen gemaakt na die enorme ramp in dat land. Gelukkig lees ik nu dat die ramp niet in jullie omgeving heeft gezeten. Evengoed toch heel erg voor al die mensen daar.

Maak maar lekker veel foto's want ik wil de originele exemplaten te zijner tijd allemaal zien en jullie verhalen horen.

Heel veel plezier verder. Blijf je verhaaltjes en je foto's publiceren op Internet, dan blijven wij jullie vast en zeker volgen.

Doe voorzichting en kom heelhuids terug.

Groetjes van Tom Emmerich (de thuisblijver.....)

• 01 Maart 2011 - 11:28

Willy Leenheer:

Hallo John en Gerrie

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben geniet er maar van mooie foto's hebben jullie gemaakt en een mooi verslag ik blijf jullie volgen.

groetjes Willy

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert