Weer een paar dagen. - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Weer een paar dagen. - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Weer een paar dagen.

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

17 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Maandag 14 maart 2011 (46 km)
Vanochtend vertrokken voor een wandeling bij Lake Sylvan. Gerrie had de wandeling uitgezocht en John wist nog exact de plek waar de wandeling begon. De hele tocht liep door een grilling en mystiek bos. De vele bijzondere boomsoorten en planten maken dit bos uniek.
Hier is ook de scene van de Zwarte Ridders uit de film Lord of The Rings opgenomen. We verwachtten dan ook dat elk ogenblik een van de Zwarte Ridders te voorschijn zou komen.
Nadat we weer via een hangbrug bij de startplek teruggekeerd waren begon het hard te regenen. De rest van de middag hebben we ons vermaakt met lezen.

Dinsdag 15 maart 2011 (219 km)
Vandaag van Glenorchy naar te Anau gereden. Dit was weer een behoorlijke rit en niet zo spectaculair als dat we gewend waren. In Te Anau aangekomen hebben we nog een wandeling door het dorpje gemaakt.

Woensdag 16 maart 2011 (237 km)
Vroeg opgestaan en om 08.00 uur al vertrokken voor de lange rit naar Milford Sound. Het was mooi weer geworden na een nacht met hevige regen. De zon scheen en de damp hing als een bruidssluier rond de bergen. Onderweg hebben we verschillende stops gemaakt, waaronder de Mirror Lakes. De naam zegt het al. Het zijn meren die werken als spiegels.
Wel mooi, maar omdat we al Lake Matheson hadden gezien was dit voor ons al gewoon. Tja, je raakt na zoveel weken gewend aan al dit natuurschoon.
Bij de Milford Sound lag de Mitra Peak er op z’n mooist bij. We hebben hier een wandeling gemaakt en raakten niet uitgefotografeerd. Om half twee zijn we met de boot door de fjord gevaren. Inmiddels was het flink bewolkt geworden en het waaide stevig. De boottocht zelf was zeer indrukwekkend. We hebben slapende zeehonden gezien en zijn zelfs tot onder een waterval gevaren. Buitengaats maakte de boot behoorlijk wat deining. Dit gaf wel wat extra sjeu aan deze bootreis. Na de bootreis zagen we op de terugweg bij de Homer tunnel een KEA. Deze konden we niet fotograferen omdat we door moesten rijden. Na de Homertunnel zijn we gestopt. En ja hoor, een brutale KEA kwam naar onze camper toegelopen. Natuurlijk moest het op de gevoelige plaat vastgelegd worden.

Donderdag 17 maart 2011 (42 km)
Het heeft de hele nacht gegoten. Maar tot onze verbazing was het ‘s morgens mooi zonnig weer. We zijn naar Pearl Harbour gereden en hebben de wandeling naar Frasier Beach gemaakt. De middag hebben we besteed aan de noodzakelijke huishoudelijke taken.

• 17 Maart 2011 - 09:29

Arie En Margo:

Het is ieder keer weer smullen wanneer er een nieuw verslag binnenkomt.
    Veel plezier nog!

• 17 Maart 2011 - 10:30

Leni En Bert:

Wat een WERELD waarin jullie mogen vertoeven.Het is toch geweldig.De prachtige beelden geven wel aan, wat jullie allemaal mogen aanschouwen.Het is jullie VAN HARTE gegund.Wij willen jullie nog een mooie en fijne tijd, in GEZONDHEID toewensen.

• 17 Maart 2011 - 10:43

Jan En Riet:

Hallo Allemaal,
    wat zien jullie toch iedere keer een mooie natuur jammer van het slechte
    weer.
    Ook weer mooie foto's nog veel plezier verder.
    groetjes Jan en Riet

• 17 Maart 2011 - 16:16

Hannie:

Wat een mooie natuur zien jullie toch.
    Ik zou er jaloers op kunnen worden.
    Van een KEA, heb ik nog nooit gehoord maar het is een mooie vogel.Zo leer je telkens weer.
    Alleen jammer, dat het niet zo mooi weer is.

• 17 Maart 2011 - 17:27

Kees En Corrie:

De foto's van Mirror Lake zijn beter gelukt dan bij ons. Verder blijven het hele mooie plekjes

• 17 Maart 2011 - 18:03

Mary:

Vandaag jullie kaart ontvangen, leuk. Foto's heel mooi. Heerlijk toch zo lang vakantie (en voor jou John blijft die vrije tijd)! Genieten maar!

• 18 Maart 2011 - 21:35

Bert Hijlkema:

Hallo John,

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken met z'n vieren! De foto's van de gletsjers, meren, fjorden enzovoorts zijn heel indrukwekkend! Aan de reisverslagen te lezen is het weer wel een afwisseling van regenbuien en mooi weer. Wat een aparte vogel is dat trouwens, die kea, ik had daar nog nooit van gehoord. Ik wens jou en je metgezellen nog veel prachtige dagen! Groeten, Bert

• 19 Maart 2011 - 13:43

Anke:

Hoi Eppo's ,

wat genieten jullie zeg. Nu wij zijn ondertussen oma en opa geworden van Damian. Alles gezond. Ik heb al een e-mail gestuurd. Ik denk dat dat niet gelukt is.
    Met Harrij gaat het wel. Hij is alleen gisteren flauw ge vallen. Ik dacht dat hij stikte, doodeng.
    Nu vandaag gaat het wel weer met hem.
    Mooie foto's ook .
    Geniet , maar dat hoef ik tegen jullie niet te zeggen.

Groetjes Anke

• 19 Maart 2011 - 16:18

Ma Mooij:

ik heb de foto's gezien bij aat op zijn verjaardag. ze zijn heel mooi geworden.
    veel liefs van je (schoon)moeder. XXX
    (ik had hulp van een kleindochter)

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert