We zijn er weer. - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu We zijn er weer. - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

We zijn er weer.

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

13 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Glenorchy

Vrijdag 11 maart 2011 (273 km)
Vanmorgen met slecht weer vertrokken. Op weg naar Wanaka. Het heeft tot aan Lake Wanaka flink doorgeregend. De geplande wandeling bij de Blue Holes is vanwege de regen in het water gevallen.
In Wanaka zelf was het verschrikkelijk druk vanwege een tweedaags agrarisch festival en uiteindelijk zijn we beland op de Grundby Lake Side Camping zo’n 11 km buiten Wanaka. Het was inmiddels prachtig weer geworden en we hebben zelfs buiten gegeten.
Op onze camping komen morgenochtend zo’n 2500 wielrenners aan. Hier is de start van een mountain bike wedstrijd die via Wanaka naar Queenstown gaat. De camping zelf ligt prachtig aan Lake Wanaka en wij hebben een mooie plaats met volop uitzicht op het meer.

Zaterdag 12 maart 2011 (14 km)
Vanochtend wilden we de wandeling maken naar het Diamond Lake. Vanwege de mountain bike race konden we pas om 11.30 uur vertrekken. De klim naar het Diamond Lake was behoorlijk steil. Na het Diamond Lake zijn we verder gelopen naar het uitzichtpunt, waar je een prachtig vergezicht had over Lake Wanaka.
Dit pad ging over vochtige rotsblokken en houten trappen. We werden beloond met een fantastisch uitzicht. Na de wandeling heerlijk heerlijk gerelaxed op de camping en de dames zijn ook nog wezen zwemmen in Lake Wanaka.

Zondag 13 maart 2011 (169 km)
Vroeg opgestaan om Puzzling World te bezoeken. Om 09.15 uur waren we daar al. Het was een leuke ervaring met holistische foto’s, een kamer waar alles omgedraaid leek. Zoals een biljarttafel waarvan de biljartbal naar boven rolde in plaats van naar beneden. Het leek wel of je evenwichtsstoornis kreeg. Verder hebben we nog gewandeld in het doolhof. Alleen Joke heft alle 4 de torens bereikt.
We zijn vervolgens via Cromwell en Queenstown verder getrokken naar de camping in Glenorchy. Het was een adembenemde rit met veel prachtige vergezichten.

• 13 Maart 2011 - 08:35

Jan En Riet:

Hallo allemaal,
    weer een mooi verslag en hele mooie
    foto's leuk zeg dat Puzzling Word en Joke en Gerrie jullie durfde wel zeg zo warm zal het water niet zijn geweest
    Bert en John vonden het zeker te koud
    tot het volgende verslag
    groetjes Jan en Riet

• 13 Maart 2011 - 08:57

Kees En Corrie:

Wij herkennen de foto's uit WAnaka Puzzling World. Knap van Joke dat zij de 4 torens gevonden heeft, wij ook niet.

• 13 Maart 2011 - 13:09

Arie En Margo:

Alweer zo'n leuk verslag met prachtige foto's. Geweldig!
    Wat puzzlingworld betreft, ik werd al duizelig bij het bekijken van de foto''s.
    Groetjes van ons voor jullie allen.

• 13 Maart 2011 - 13:20

Wim En Rietha:

Prachtige foto's weer en jullie blijven aardig weer houden.
    Hier is het nu ook zacht.
    Maar wij gaan morgen de kou maar opzoeken

Verder alles oke hier en groet,
    tot later.
    Wim en Rietha

• 13 Maart 2011 - 14:58

Jaap En Irma:

Hallo vakantie gangers,
    ontzettend mooie foto`s
    prettige vakantie verder en geniet maar lekker met z`n vieren.
    volgende week vrijdag halen wij onze nieuwe opel meriva op.
    En we blijven jullie volgen
    groetjes Jaap en Irma

• 13 Maart 2011 - 17:05

Jenni En Wil:

geweldige foto's wat een mooie tocht maken jullie Weg van alle narigheid in Japan We wensen jullie nog veel mooiedagen toe Wij letten wel op je huis.

• 14 Maart 2011 - 14:29

Richard:

En waarom zijn de twee piellekes niet het water in geweest????? Het bewijs is weer geleverd. Vrouwen zijn het sterke geslacht.........Heeft Gerrie al possems gezien. Dat zijn namelijk diertjes die aan de bolle ogen te herkennen zijn.hahaha

• 14 Maart 2011 - 21:34

Jacco En Mieke:

Dag buurtjes, fantastische foto's! Wat een belevenis, geniet er-van deze wonderschone en inspirerende schepping.
    Wij hebben inmiddels ook een wondertje gekregen, een dochter genaamd Veere (Helena).
    Groeten fam Breevaart

• 15 Maart 2011 - 06:47

Sandra Groos:

hoi John en anderen

vandaag lees ik je weer verslagen
    na weekje wintersport.

wat een prachtige verslagen
    en weer mooie foto's

een mooie foto van een verliefd stel aan strand. Prachtig gewoon, die moet je beslist uitvergroten.

ik ga weer genieten van je verslagen

heel veel groetjes
    Sandra

• 16 Maart 2011 - 15:40

Jenny En Dik:

jammer van de regen, hier is het droog.puzzlingworld is erg leuk, groetjes tot de volgende keer.

• 16 Maart 2011 - 20:04

Renie:

Dag Gerrie en reisgenoten, wat een mooie reis. Eens in mijn leven wil ik ook zwemmen in Lake Wanaka. Hier in Nederland hebben we de eerste lentedagen maar werkend achter de pc merken we er niet zo veel van. Geniet van je mooie reis. Veel groeten van Renie

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Glenorchy

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert