Het volgende reisverslag - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Het volgende reisverslag - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Het volgende reisverslag

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

02 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Mapua

Zondag 27 februari 2011 (179 km)
Vanochtend om 09.30 uur vertrokken naar Napier. Een stadje bekend om de Art Deco architectuur. Natuurlijk een must voor Gerrie. We hebben hier enorm van genoten. Ten eerste de oude auto voor John en daarna de prachtige architectuur. We konden er niet genoeg van krijgen. Het stadje was hardstikke mooi en in het Art Deco winkeltje hebben we moeite gehad om niet te veel gebruik te maken van onze credit card. Verder een prachtige wandeling gemaakt door het stadje en de boulevard. Na 179 km een hele stille camping gevonden. Bert heeft heerlijke vis klaargemaakt. Voortreffelijk gegeten. Morgen trekken we verder naar Wellington.

Maandag 28 februari 2011 (202 km)
Van Napier zijn we naar Paekakariki gereden. Dat ligt een kleine 40 km boven Wellington. Onderweg zijn we bij Riverdell gestopt om het regenwoud te bekijken waar de opnamen voor de film Lord of the Rings zijn gemaakt. In Paekakariki staan we nu op het Paekakariki Holiday Park. Alweer met prachtig zonnig weer op de camping aangekomen.

Dinsdag 1 maart 2011 (25 km)
Vandaag een “”rustdag””. Met treintje van Paekakariki naar Wellington gereden. Omdat de conducteur in de trein geen kortingskaart voor een groep had mochten we zonder kaartje naar Wellington.
In Wellington hebben we het Nationaal museum "”Te Papa”” bezocht en hebben in de buurt van de haven nog even wat rondgelopen. Het museum was zeer de moeite waard.

Woensdag 2 maart 2011
We zijn om 06.00 uur opgestaan en om 06.30 uur vertrokken.We moesten de boot van 08.15 uur halen van Wellington naar Picton. We waren ruim op tijd maar hebben toch nog ¾ uur in de rij gestaan voordat we de boot op konden. Het was “prachtig” weer om te varen. Storm en veel regen.
Na een goede 3 ½ uur varen kwamen we in Picton aan. De bedoeling was om via de Charlotte Drive te rijden, maar vanwege het slechte weer hebben we besloten om een alternatieve route te rijden.
Dit was een mooie tocht door het wijngebied van Blenheim. Het weer klaarde zowaar op en de zon begon weer te schijnen. In Nelson de boodschappen gedaan en via een mooie route heeft Joke ons naar een camping geloodst in Mapua. Daar aangekomen wisten we niet dat ze graag in haar blootje rond wilde lopen. Want was het geval, Joke had ons naar een nudistencamping gebracht.
Het was trouwens een prima camping. Morgen trekken we verder richting het Abel Tasmanpark.

• 02 Maart 2011 - 07:40

Sandra Groos:

hoi

schitterend die hangende bol.
    heel apart
    en die glas in lood ook.
    daar ben ik zo gek op.

geniet ervan

doeiiiiiiii

sandra

• 02 Maart 2011 - 10:22

Jan En Riet:

leuk reis verslag weer en prachtige foto's
    zo tezien hebben jullie het best naar je zin en zien een hoop mooie dingen.
    tot het volgende reisverslag.
    groetjes jan en riet

• 02 Maart 2011 - 11:39

Carola:

Wat een mooie omgeving, mooi foto's en erg leuk om jullie te volgen en reisverslagen te lezen, ben benieuwd naar de volgende verslagen en foto's.

Heel veel groetjes
    Carola

• 02 Maart 2011 - 13:30

Jenny En Dik:

leuk om weer wat te zien van jullie.
    het is werkelijk heel mooi en een belevenis om mee te maken, blij dat jullie het zo naar je te zin hebben.
    klein foutje betreft de camping (joke).
    groetjes en tot het volgende verslag en nog meer mooie foto's.
    alles goed hier.

• 02 Maart 2011 - 14:39

Arie En Margo:

Prachtig dat blauw/groene glas.
    Het is zo leuk om jullie te kunnen volgen.
    Nog veel plezier!

• 02 Maart 2011 - 16:47

Kees En Corrie:

We vervallen in herhalingen want de foto's zijn weer prachtig
    Wel jammer van de Queen Charlotte Drive. Geen foto's van de N camping? hahaha

• 03 Maart 2011 - 08:27

Nancy Oprel-Tijdgat:

Hallo John en Gerrie,
    Wat maken jullie een fantastische reis!! Stiekum ben ik best een beetje jaloers hoor! Gun het jullie uiteraard van harte! Wat een ervaring en wat is het daar mooi! Schrok wel enorm van de aardbeving in Christchurch, omdat ik niet wist waar jullie zaten op dat moment. Gelukkig hebben jullie er niets van gemerkt! Ik blijf jullie zeker volgen! Geniet ervan met zn vieren en nog een hele goede reis verder!
    Hartelijke groeten van Nancy.

• 03 Maart 2011 - 15:37

Jenni En Wil:

mooie foto'smaar we missen het nudistenkamp.vaak vroeg op en lange dagen Echt vakantie voor jonge lui.Het lijkt me fantastisch

• 03 Maart 2011 - 16:42

Dag Johnniieee:

Hoe is het met je ?
    Kan je nu beetje wennen aan je pensioen :)
    Moet zeggen zijn hele leuke foto's op je site :)
    Jeetje als ik zon reis wil maken moet ik nog 49 jaar werken voordat ik met pensioen kan :P.
    aangezien Max en Hans ons belasten met al dat werk :) ben ik zekker nu al toe aan mn pensioen :)
    Zou zeggen heel veel plezier daar en genieten jullie ervan.
    We gaan jullie volgen.

groeten,

ergun

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mapua

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert