Sneller dan verwacht?? - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Sneller dan verwacht?? - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Sneller dan verwacht??

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

04 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Pohara

Donderdag 3 maart 2011 (84 km)
Vandaag een prachtige rit door de bergen van Mapua naar Pohara net boven Takaka aan de Golden Bay. De rit was maar een kleine 80 km maar we hebben er ruim 3 uur over gedaan. We staan op een mooie camping aan een idyllisch strand. Bert heeft zelfs echte wilde zeemosselen geplukt en ze smaakten uitstekend.
Het was de hele dag stralend zonnig weer.

Vrijdag 4 maart 2011 (30 km)
Het heeft de halve nacht pijpenstelen geregend. Toen we opstonden was het nog behoorlijk bewolkt en de zee was erg ruw. Na het ontbijt klaarde het op en zijn we op pad gegaan. Joke had haar huiswerk goed gedaan en de wandelingen voor vandaag uitgezocht.
De eerste wandeling was naar de Wanui waterval. Een mooie wandeling door het regenwoud en verder via een hangbrug naar de waterval. Daarna hebben we het Abel Tasman Monument bezocht welke in 1970 door Koningin Juliana was geschonken.
De volgende wandeling was naar een “Grove”.Een fraaie kloof met aan het eind een mooi vergezicht over het dal. Terug op de camping aangekomen hebben we heerlijk langs het strand gewandeld. Bert vond de vakantie wat te duur worden en heeft weer een gratis maaltje mosselen van de rotsen geplukt.

• 04 Maart 2011 - 09:16

Arie En Margo:

Alweer zo'n prachtige fotosessie en verslag. We reizen op deze manier echt met jullie mee.
    De culinaire foto deed mij (Arie wat minder) het water in de mond lopen.

• 04 Maart 2011 - 09:55

Jan En Riet:

bij jullie heeft het geregent maar bij ons heeft het gevroren
    fijn om zo vlug weer wat te horen van
    jullie groetjes
    Jan en Riet

• 04 Maart 2011 - 10:43

Kees En Corrie:

Het brood ziet er ook heerlijk uit maar waren de mosselen niet eerlijk verdeeld? Op het ene bord 1 mossel en op het andere 3. Maar alle gekheid op een stokje, de omgeving ziet er werkelijk schitterend uit

• 04 Maart 2011 - 13:19

Elise De Roos:

Jullie zijn er nog maar pas en nu al zoveel mooie dingen gezien.
    Dat was vast geen limonade bij die mosselen. Theo komt vanavond weer thuis na een weekje wandelen op La Palma. Geniet ze, heel veel groeten, Elise

• 04 Maart 2011 - 14:05

Richard:

Stoer hoor zus.....met oogjes dicht over de hangbrug huppelen.
    I.v.m. de prijzen eten jullie morgen zeker Possum???

• 05 Maart 2011 - 14:33

Jenny En Dik:

hallo wereldreizigers, dat was snel om van jullie te horen, jullie vermaken je prima zo te zien, jammer van de regen maar de temp. is goed.
    tot snel en groetjes uit den haag.
    p.s. als je een foto van een kakariki parkiet kan nemen heel graag, deze leven daar in het wild.

• 05 Maart 2011 - 21:49

Ma Mooij:

Leuk om te zien waar jullie zijn. Ik vind het mooi en als ik jonger was zou ik er ook wel heen willen. Ik zie het nu niet meer zitten!!!! Ik zou graag ook dat weer willen hebben, want ik vind het hier nog steeds koud.Ik slaap vanavond(zaterdag) bij Rietha en Wim.

Groet Ma

Ook de groeten van Wim en Rietha

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pohara

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert