Weer online - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Weer online - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Weer online

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

08 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Zaterdag 5 maart 2011 (188 km)
Vanmorgen vroeg weer zo’n tropische hoosbui. Maar bij het ontbijt was het weer droog en de zon scheen volop. Vandaag op weg naar de Pancake Rocks bij Punakaiki. Onderweg langs route 6 overnacht op het Murchison Motorhome Park in Murchison. Leuke kleine camping.
De rit ging vandaag door een prachtig landschap met o.a. veel boomgaarden en hopvelden.

Zondag 6 maart 2011 (149 km)
‘s Nachts een kleine regenbui gehad. Bij het opstaan weer mooi zonnig weer. Het vervolg van onze tocht naar Punakaiki. Route 6 verder gevolgd. Weer een prachtige route door weer verschillende landschappen. Een paar keer reden we zelfs door een compleet palmbos. Onderweg een paar keer gestopt om van de mooie uitzichten te genieten.
In Punakaiki aangekomen zijn we eerst bij de Pancake rocks gaan kijken. Dat zijn rotsen die uit lagen op elkaar zijn gevormd. Sommige lijken net een stapel op elkaar gelegde pannenkoeken. Bij hoog tij spuit het water door de zogeheten Blow Holes. Dat zijn gaten in de rotsen. Een prachtig gezicht.
Teruggereden naar het Panakaiki Beach Camp. We staan vlak aan het strand en hebben ‘s avonds genoten van de mooie ondergaande zon.

Maandag 7 maart 2011 (0 km)
Vanmorgen was het goed koud, maar toen de zon over de bergen kwam werd het weer zeer behaaglijk. Joke had voor ons een mooie wandeling uitgezocht. Langs de Pororairi River bij Punakaiki in het Paparoa National Park.
De wandeling was uiteraard weer wonderschoon. Door een tropisch regenwoud. Uiteraard hebben we weer veel mooie foto’s gemaakt. Terug op de camping werd Joke ""ziek"" van de sand flies en heeft zich helemaal ingepakt. ‘s Avonds geen foto’s meer gemaakt van de zonsondergang. Die hadden we al.

Dinsdag 8 maart 2011 (226 km)
Vandaag weer via route 6 van Punakaiki naar Franz Josef Glacier gereden. Weer een mooie route met diverse soorten langschappen. Onderweg in Greymouth de boodschappen gedaan. Uiteraard onderweg ook weer een paar mooie foto’s gemaakt. In Franz Josef Glacier hebben we een mooi stekkie gevonden op de Rainforest Holiday Camping. Deze camping doet ons denken aan een Center Parks, maar is wel leuk.

• 08 Maart 2011 - 07:52

Jan En Riet:

Hallo allemaal
    dit is weer een mooi verslag met foto's
    wij genieten van een afstand weer mee
    en Bert smaakte je pijp lekker.
    groetjes Jan en Riet

• 08 Maart 2011 - 08:57

Arie En Margo:

Dit was weer genieten van woord en beeld. We zijn jaloers!

• 08 Maart 2011 - 14:20

Jenni En Wil:

In Ridderkerk ook veel zon maar verder weinig te beleven. Ga zo door en blijf genieten van jullie mooie reis.

• 08 Maart 2011 - 15:42

Richard:

Leuk he die sandflies. Gerrie was er 6 jaar geleden ook al gek op.

Ik heb vandaag jullie kaart ontvangen.

Veel plezier verder

• 08 Maart 2011 - 16:38

Hannie:

Het lijkt me allemaal prachtig daar.Die Pancake Rocks zijn wel heel apart.
    Ik hoop dat het met Joke weer goed gaat. En ook hartelijk gefeliciteerd. Maak er een mooie dag van met z'n allen. Groetjes Hannie

• 08 Maart 2011 - 19:05

Jenny En Dik:

weer mooie foto's, maar jammer dat ze geen spek en stroop bij die pancake's hadden, hoop dat het met joke weer goed gaat zo vlak voor d'r verjaardag. nog hele fijne dagen en tot het volgende verslag en foto's
    allemaal de groeten.

• 09 Maart 2011 - 07:55

Jan En Riet:

Joke Gefeliciteerd met je verjaardag
    maak er maar een fijne dag van
    groetjes Jan en Riet

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert