Een korte update - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu Een korte update - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerrie, John, Margo en Arie - WaarBenJij.nu

Een korte update

Door: Bert, Joke, Gerrie en John

Blijf op de hoogte en volg Gerrie, John, Margo en Arie

10 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Woensdag 9 maart 2011 (32 km)
Vandaag is een feestdag, want onze gids Joke is 65 jaar geworden. Gelukkig heeft ze besloten om nog niet met pensioen te gaan anders hadden wij vanaf vandaag zonder gids gezeten.
‘s Morgens hebben we eerst een wandeling gemaakt naar de voet van de Frans Josef Glacier. Was een mooie korte tocht met als resultaat een prachtig gezicht op de gletsjer.
Verder gereden naar Fox Glacier. Eerst op het Fox Glacier Top 10 Holiday Park onze camper neergezet. Daarna het dorpje in om koffie met wat lekkers te gebruiken.
We wilden eigenlijk nog een wandeling maken langs Lake Matheson, maar het was te bewolkt en winderig. Dat maar uitgesteld tot morgen.

Donderdag 10 maart 2011 (32 km)
Vanmorgen vroeg opgestaan want het was prachtig zonnig en windstil. Een mooie gelegenheid om nu naar Lake Matheson te gaan. Een prachtige wandeling die werd beloond met fantastische uitzichten op een rimpelloos meer en heldere besneeuwde bergen op de achtergrond. We konden zelfs Mount Tasman en Mount Cook duidelijk zien.
Een uitzicht om niet snel te vergeten.
Na deze wandeling hebben we nog een klein uitstapje gemaakt naar de Fox Glacier.

• 10 Maart 2011 - 07:26

Jan En Riet:

wat mooi is de omgeving weer waar jullie zijn. we reizen en wandelen zo uit onze stoel met jullie mee mooi die foto van de Kea
    groetjes Jan en Riet

• 10 Maart 2011 - 09:21

Leni En Bert:

In de eerste plaats willen wij Joke Van Harte Feliciteren met haar verjaardag.Alweer een Pensionado erbij.Bert en jullie vrienden,ook Van Harte.
    Jullie zijn toch maar grote BOFKONTEN om dit allemaal te mogen beleven.
    Nog een hele fijne tijden tot de volgend reportage zullen we maar hopen

• 10 Maart 2011 - 10:48

Sandra En Jan:

tante joke, van harte gefeliciteerd met uw verjaardag!!!
    prachtige foto's!
    groetjes sandra en jan

• 10 Maart 2011 - 11:21

Rietha En Wim:

Prachtige omgeving en vogel.
    We blijven zo wel goed bij.

Hier dus ook nog een keer van harte!

• 10 Maart 2011 - 15:39

Jenni En Wil:

Van harte gefeliciteerd met je 65everjaardag. Blijf zo flink lopen Houden jullie dat 2 maanden vol. ik. word al moe als ik het lees.Mooie foto,s

• 10 Maart 2011 - 15:40

Jenny En Dik:

een heel mooi meer en mooie foto's.
    het is geen kakarikiparkiet maar deze is ook heel mooi. groetjes

• 10 Maart 2011 - 18:16

Kees En Corrie:

Allereerst, Joke van harte gefeliciteerd van de Bosjes. Wat een prachtige foto's. Wij hopen op nog meer van dit moois en genieten volop mee

• 10 Maart 2011 - 19:22

Arie En Margo:

Joke nog van harte proficiat en dat je nog veel van deze droomreizen mag maken.
    Het zijn weer prachtige foto's!
    groetjes.

• 11 Maart 2011 - 15:57

Annelies Kerkum:

ik geniet van jullie verslag en onze amigos del clasa espagnol willen ook hiervan genieten en ik zal ze de weblog doormailen. hartelijke groeten uit de spaanse les en veel plezier nog

• 12 Maart 2011 - 10:39

Sandra En Jan:

hebben jullie nog last gehad van een vloedgolfje, naar aanleiding van een aardbeving met een tsunamie in japan? of staan jullie niet zo dicht bij de kust?

• 12 Maart 2011 - 11:37

Carla Wigmans:

Wat een prachtige natuur en schitterende foto's!

Groetjes!

• 12 Maart 2011 - 18:30

Liesbeth (Spaans):

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. We waren even bezorgd dat de aardbeving bij je in de buurt was maar gelukkig bleek dat niet het geval. Geniet er nog maar fijn van.!!!!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Onze rondreis met de camper.

Waarom Nieuw Zeeland?
Wij (Joke en Bert) zijn warm gemaakt voor deze reis door onze vrienden (John en Gerrie). Zij zijn in 2005 al een keer in Nieuw Zeeland geweest en hebben fantastische verhalen en foto's over hun rondreis door Nieuw Zeeland.
Van het een kwam het ander en nu gaan we dus met z'n vieren een rondreis maken door Nieuw Zeeland.

In Auckland hebben we voor de eerste nacht een hotel geboekt. De volgende dag gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis pas echt. We hebben een mooie luxe 6 persoons Kea camper gehuurd.

Onze reis heeft in grote lijnen eigenlijk de vorm van een 8.
We beginnen in Auckland en via de oostkust naar Wellington. Hier overvaren naar het Zuidereiland. Dan via de westkust naar het zuiden en weer via de oostkust terug naar de boot.
Op het Noordereiland via de westkust weer terug naar Auckland.

De juiste route staat uiteraard niet vast. Het is een rondreis die we zelf uitgestippeld hebben en hier kunnen we ten allen tijde van afwijken.
Het enige wat vast staat is dat we 15 april 2011 weer in Auckland terug moeten zijn, want de 16e gaat ons vliegtuig terug.

Via deze weblog zullen wij proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen d.m.v. foto's en reisverhalen en ook vinden wij het leuk om jullie reacties te lezen.

Groetjes.

Gerrie, John, Joke en Bert